Good morning beautiful
早安親愛的
How was your night
你昨晚睡的好嗎
Mine was wonderful
我有一個美好的夜晚
With you by my side
因為有你在我身邊
When I open my eyes
當我張開我的雙眼
And see your sweet face
看見你甜蜜的臉龐
It's a good morning beautiful day
這是多麼美好一天的開始

I couldn't see the light
我曾經看不到陽光
I didn't know day from night
我曾經晝夜不分
I had no reason to care
我曾經找不到生活的動力
But since you came along
但是自從你的出現
I can face the dawn
我有了勇氣面對挫折
Cause I know you'll be there
因為我知道你會陪著我

Good morning beautiful
早安親愛的
How was your night
你昨晚睡的好嗎
Mine was wonderful
我有一個美好的夜晚
With you by my side
因為有你在我身邊
When I open my eyes
當我張開我的雙眼
And see your sweet face
看見你甜蜜的臉龐
It's a good morning beautiful day
這是多麼美好一天的開始

I'll never worry
我不需要擔心
If it's raining outside
是否外面下著雨
Cause in here with you girl
因為跟你在一起
The sun always shines
太陽永遠炫燿奪目

Good morning beautiful
早安親愛的
How was your night
你昨晚睡的好嗎
Mine was wonderful
我有一個美好的夜晚
With you by my side
因為有你在我身邊
When I open my eyes
當我張開我的雙眼
And see your sweet face
看見你甜蜜的臉龐
It's a good morning beautiful day
這是多麼美好一天的開始


這是我非常非常喜歡的一首歌, 在 radio 聽到的時候好感動, 而且播放率很高, 曲風簡單又輕快, 我很容易就會唱了! 用 Google 搜尋之後才知道原來是 Steve Holly 唱的, 我想他在唱這首歌的時候腦海裡一定浮現出某個他深愛的女子的甜蜜臉龐. 當我聽到這首歌, 感動的不只他渾厚的嗓音, 還有歌詞裡那種幸福甜蜜的感覺, 讓所有只要是正在熱戀中的人都會有這種甜蜜的心情!  

我把這首歌的歌詞用我自己的心情翻譯成中文, 在這裡分享給大家, 並不是使用字面翻譯, 所以請不要計較中文與英文之間的差異, 好好享受這種甜蜜愉快的感覺吧! 希望所有身邊有伴的人都能感染這種幸福的氣氛! 暫時沒有伴的人也要給自己打打氣, 有一天你會找到屬於你自己的另一伴喔!

這裡可以線上聽音樂喔 http://big5.xinhuanet.com/gate/big5/news.xinhuanet.com/audio/2003-08/14/content_1026763.htm

arrow
arrow
    全站熱搜

    Rachel 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()